onsdag den 14. september 2011

New York babyyyy!!!

Statue der er med i Remember me

Det skal siges, at jeg er en utrolig dårlig pakker! Så da jeg skulle pakke tog det mig en evighed. Det var en sjov følelse at pakke sine ting ned i en kuffert.  Selvfølgelig kunne jeg ikke have alt mit tøj og alle mine sko  medL  men jeg synes, at jeg fik pakket nogle gode ting, som ikke er lige til at få igen i USA!
     Så kom dagen endelig! Afrejsedag :D  En dag som jeg har ventet på i såååå lang tid! Lige de sidste ting ned i kufferten og så afsted til lufthavnen. Da jeg kom ud i lufthavnen var alle de andre der, så vi gik over for at tjekke ind og aflevere vores bagage.  Så fik vi 5 minutter til at sige farvel til vores familie og venner og så skulle vi afsted. Det var rigtig underligt at sige farvel til alle, og specielt da jeg kørte op ad rulletrappen og så ned på dem. Det var helt sikkert stærke følelser der! Det er stadig helt underligt at tænke på. Men nu gik turen til New York, hvor vi skulle være i 3 dage!

The friends building:D

     Jeg havde været ret bekymret for om jeg kunne komme afsted på grund af orkenen Irene, men det kunne vi heldigvis godt! Det var en fin flyve tur, bortset fra at jeg glemte mit kamera ombord på flyet! Og jeg kom først i tanke om det da vi havde gået gennem immegration og ikke kunne komme tilbage til flyet! I flyet havde jeg sagt, at jeg sikkert havde glemt et eller andet, men jeg kunne ikke finde ud af, hvad det var – det var så mit kamera! Mit helt nye spejlrefleks kamera! Heldig-heldigvis så havde de det nede i SAS skranken så jeg fik det med det samme! Da jeg så kom hen til hotellet så var min værelsekammerat der allerede, en anden dansker.

M&M STORE

      Jeg har været i New York en gang før og jeg elsker den by! Så det var rigtig fedt at være tilbage. Mange af de ting som vi så havde jeg allerede set, så når vi blev sluppet fri var det rigtig fedt at gå rundt i New York! Vi shoppede og havde det sjovt de dage i New York! 
      Den sidste aften havde vi et møde, hvor vi fik af vide, hvad tid vi skulle hen til lufthavnen  den næsten dag! Der var nogle, som skulle mødes kl.3.15 nede i hotel lobbyen. Jeg skulle først være nede i lobbyen kl. 915 - så jeg kunne sove "længe". (; Det var ikke, fordi jeg fik sovet særlig meget, for jeg var så bange for at komme forsent ned i lobbyen og ikke nå mit fly! Så jeg vågnede nærmest hver 10 minut efter, at min værelseskammerat tog afsted. Jeg havde ikke pakket min kuffert om aftenen så det havde jeg masser af tid til(: 
     Jeg skulle flyve fra Newark til Milwaukee og fra Milwaukee til Grand Rapids. Jeg var ikke den eneste der skulle til Grand Rapids, der var 5 norske piger med på flyet. Det tog cirka 2 timer at komme fra Newark til Grand Rapids. På flyet fra Milwaukee til Grand Rapids blev jeg nervøs for, at jeg ikke kunne kende min familie og om, hvordan det nu ville gå. Vi gik fra flyet og direkte ud i ankomsthallen, hvor vores kuffertere var. Men det var ikke noget problem at genkende min familie. De havde et skilt, hvor der stod "Welcome Julie". De havde kørt i to biler, fordi de ikke vidste, hvor meget jeg havde mig.

Explorius Soft Landing Camp 10

     Vi bor cirka15 minutter væk fra lufthavnen, så vi havde ikke en lang tur hjem. Vi spiste aftensmad og så en film den aften(: Det var rigtig hyggeligt.





Julie A. Nielsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar